Tytuł


Rodzaje biletów


15.00 PLN
Balkon, Loża II, Loża III, Loża IV, Loża XI, Loża XII, Loża XIII, Parter

Wybierz termin



Jacuś we śnie przenosi się na Czarny Ląd. Spotyka tam żyrafę, małpy, słonia, z którymi przeżywa wspaniałe przygody. Chłopczyk, choć nie umie mówić, doskonale daje sobie radę – dzięki odwadze i radosnemu usposobieniu. Małe dzieci z zaciekawieniem oglądają jego przygody, ponieważ Jacuś używa dobrze im znanych sygnałów słownych: bam, hopa, opla, patataj...

Zaprojektowana na kształt pokoju dziecinnego przestrzeń teatralna umożliwia najmłodszym swobodny odbiór przedstawienia. Maluszki nie siedzą w tradycyjnych fotelach, lecz na rozsypanych na miękkiej wykładzinie poduszkach. Łagodna kolorystyka scenografii oraz urokliwa muzyka oparta na rytmach afrykańskich z elementami dziecięcej kołysanki dopełniają ten pełen ciepła i spokoju spektakl dla milusińskich.


Teatrem można zarażać od najmłodszych lat i my to właśnie robimy. Nawet jeśli niektóre dzieci nie zrozumieją tego, co chcemy przekazać, to wyniosą w sobie piękny obraz, piękną muzykę. Na zakończenie spektaklu mali widzowie przychodzą do nas na scenę i nurkują w kolorowym tunelu z materiału, dotykają zabawek, stoją w świetle reflektorów. Na własnej skórze doświadczają tej zaczarowanej krainy - Mariola Fajak-Słomińska w rozmowie z Violiną Janiszewską

 Przez długi okres swojej historii teatr nie uznawał dzieci do lat czterech za widzów teatralnych. Współcześnie zaczyna się to zmieniać. W 2006 roku poznańskie Centrum Sztuki Dziecka, opierając się na doświadczeniach bolońskiego teatru La Barca i wybitnego aktora Roberta Frabetti, zainicjowało cykl przeglądów spektakli dla najmłodszych w połączeniu z konferencjami naukowymi. Zaowocował on rosnącą ilością przedstawień uwzględniających zaobserwowane przez psychologów zasady percepcji tak małego odbiorcy sztuki. Na tym etapie rozwojowym najważniejsze dla dziecka są ekspresywne bodźce zmysłowe – barwa, dźwięk, forma – uruchamiające jego funkcje poznawcze. Dziecko nie potrafi jeszcze skupić się na dłuższej, skomplikowanej historii, jego uwagę przyciąga wyrazisty szczegół.

„Afrykańska przygoda" Marioli Fajak-Słomińskiej i Janusza Słomińskiego – spektakl bez słów, posługujący się językiem dziecięcych dźwięków, barwnych obrazów, nastrojowej muzyki – ma na celu pobudzenie wszystkich zmysłów małego widza poprzez łagodne, spokojne wciągnięcie go do uczestnictwa w teatralnej iluzji. Służy temu bardzo kameralny charakter spotkania dający poczucie bezpieczeństwa (mała sala, przytulne siedzenia, stały bliski kontakt z rodzicami).