Tytuł


Operetka nie taka straszna – widowisko operetkowo-musicalowe

Operetka nie taka straszna – widowisko operetkowo-musicalowe

Brak aktywnych wydarzeń

Wydarzenie o tym tytule nie jest obecnie dostępne w sprzedaży internetowej.

Ostatni dostępny w sieci termin: Sobota, 14 maj 2022 18:00

"Operetka nie taka straszna" - reżyserowany koncert w formie spektaklu operetkowo - musicalowego w II aktach wykonywany przez trójmiejski projekt muzyczny "Artis".
Podczas koncertu będzie można usłyszeć najpiękniejsze arie, duety, kwartety operowe, piosenki operetkowe i musicalowe oraz muzykę filmową i popularną.

OBSADA:

Maria Malinowska - Grażyna

Kamil Pękala - Janusz

Karolina Sołomin - Żaneta

Maciej Gronek - Andrzej

Śpiewakom będzie towarzyszyć zespół Artis w 5 osobowym składzie (I skrzypce, II skrzypce, pianino, puzon, flet)

REALIZATORZY:

Tomasz Podsiadły - reżyseria

Kamil Wiśniewski - reżyser światła

Joanna Dziecięlewska - aranżacje muzyczne

Marceau Pivert - scenariusz

 

„Operetka nie taka straszna" - opowiada o miłosnych, prywatnych i zawodowych perypetiach Grażyny i Janusza, pary zwolnionych dyscyplinarnie z opery śpiewaków oraz ich przyjaciół: przyszłego dyrektora operetki Andrzeja i garderobianej Żanety. Głównych bohaterów poznajemy podczas imprezy domowej u Grażyny i Andrzeja. Niestety na przyjęciu mimo wielu zaproszonych gości zjawiają się tylko Andrzej i Żaneta. Gospodarze dowiadują się w tajemnicy od Andrzeja, że dostaną szansę na występ w Operetce. Nie są z tego powodu zbytnio zadowoleni, wszak oni są śpiewakami operowymi, a występ w operetce stanowi dla nich pewnego rodzaju degradację. Jednakże postanawiają skorzystać z szansy....

 

Maria Malinowska (sopran liryczny) - Grażyna

Z muzyką związana jest od 7 roku życia. W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej im. Tadeusza Bairda w Iławie. Edukacje muzyczną kontynuowała w Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Olsztynie - już jako uczennica  klasy śpiewu.
W 2010 roku podjęła studia na wydziale wokalno-aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej. Studia magisterskie w 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem.
Dotychczasowo laureatka dwóch konkursów wokalnych im. Marii Stankowej w Olsztynie. 2008 rok ( 3 miejsce), 2010 ( 1 miejsce).
W 2016 roku wystąpiła wraz z Filharmonia Bałtycką w koncercie „Pomorskie talenty" jako najlepsza studentka roku akademickiego 2015/2106.
W 2018 roku zadebiutowała na deskach gdańskiej Opery Bałtyckiej w operetce „ Orfeusz w piekle" J.Offenbacha wcielając się w postać Minerwy oraz Junony.
W swoim repertuarze posiada zarówno pieśni, jak i arie koncertowe z okresu XIX i XX wieku. Wykonuje m.in. partię Paminy  z opery „Czarodziejski Flet" oraz Armindy z opery „ La finta giardiniera" W. A. Mozarta.
 Bliski jest jej repertuar związany z wykonawstwem artystycznej pieśni polskiej, niemieckiej oraz kaszubskiej.
Uczestniczyła w kursach m.in. u Izabeli Kłosińskiej, Urszuli Kryger, Heleny Łazarskiej oraz Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej.
Od czerwca 2017 roku członkini zespołu trzech sopranów ,,Bellcanti-opera girls".
Półfinalistka Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w 2019 roku.

 

Kamil Pękala (baryton) - Janusz 

W 2008 roku z wynikiem bardzo dobrym ukończył gdańską Akademię Muzyczną im.Stanisława Moniuszki w klasie prof. dr hab. Leszka Skrli.
Uczestniczył w kursach wokalnych prowadzonych przez profesorów: Jadwigę Rappe, Paula Easwooda i Ryszarda Karczykowskiego. W swoim dorobku artystycznym ma takie role, jak: partia Marcina i Stanisława w „Verbum Nobile" S. Moniuszki, Jakuba we „Flisie" S. Moniuszki, partię Miecznika oraz Macieja w „Strasznym Dworze" S. Moniuszki, partię Moralesa oraz Dancaira w „Carmen" G.Bizeta, partię Sierżanta Belcore w „Napoju Miłosnym" G. Donizzetiego, Hrabiego Carnero oraz Księcia
Homonaya w „Baronie Cygańskim" J. Straussa, partię Leonarda w„Comedy of the Dumb Wife" T.Kasserna, partię Jupitera w „Orfeuszu w piekle" J. Offenbacha, partię Figara w „Cyruliku Sewilskim" G.Rossiniego, Germonta w „Traviacie" G. Verdiego, Mareclla w „Cyganerii" G.Pucciniego, Marullo w "Rigoletto" G. Verdiego oraz Eryka w „Phantomie" Maury Yestona.

Był solistą na Festiwalu „Eurounionorchestries" w 2004 oraz 2008 roku. W latach 2006- 2008 pracował jako solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje również z Filharmonią Warmińsko - Mazurską, Filharmonią Jeleniogórską ,Teatrem Muzycznym w Lublinie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Operą Nova w Bydgoszczy. W 2001 roku otrzymał pierwszą nagrodę na „Festiwalu Muzyki Niemieckiej" w Rzeszowie, a 2002 roku wyróżnienie na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. W maju 2006 roku otrzymał drugą nagrodę na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju, natomiast w listopadzie tego roku III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonina Dworaka w Karlovych Varach.

 

Maciej Gronek (tenor) – Andrzej

Tenor, student roku dyplomowego na specjalności Śpiew Solowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Andrzeja Nanowskiego.

Od 2015 roku współpracuje z Operą Bałtycką jako chórzysta w wystawieniach Otella G. Verdiego, Strasznego Dworu S. Moniuszki i Czarnej Maski K. Pendereckiego. W grudniu 2016 roku wcielił się w rolę Parpignola w operze Cyganeria G. Pucciniego w reżyserii Karen Stone.

W kwietniu 2017 roku zadebiutował, również jako solista, w cyklu spotkań Jerzego Snakowskiego pt. "Opera? Si!" w Operze Bałtyckiej.

W 2016 i 2017 roku brał udział w wystawieniach oper G. Rossiniego (Sigismondo, Demetrio e Polibio, Bianca e Gernando, Maometto II, Aureliano in Palmira, Edoardo e Cristiana) w ramach festiwalu Rossini in Wildbad.

Od szeregu lat współpracuje jako solista z wieloma zespołami, takimi jak: Radzymińska Orkiestra Dęta, Mała Operetka Warszawska, Big Band "Rondo".

Od 2014 roku współpracuje także z Biurem Koncertowym Musica Viva w Gdańsku.

 

Karolina Sołomin (sopran) – Żaneta

Ukończyła studia w klasie śpiewu solowego dr Aleksandry Kucharskiej-Szefler w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (2014).

Brała udział  w studenckich projektach operowych, w których na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku zaśpiewała partię Fanny z Weksla małżeńskiego G. Rossiniego oraz partię Lauretty z opery Gianni Schicchi G. Pucciniego. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach m.in. u Charlotte Lehman, Claudio Desderiego i Paula Eswooda. W 2012 roku uczestniczyła w Letnim Międzynarodowym Programie Erasmusowym w Tallinie, gdzie doskonaliła swoje umiejętności w dziedzinie muzyki współczesnej.

W 2013 roku rozpoczęła współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie wykonuje partię Bolesława w operze Ubu Rex Krzysztofa Pendereckiego, partię Papageny w operze Czarodziejski flet Wolfganag Amadeusza Mozarta oraz partię Ireny w operze Madame Curie Elżbiety Sikory. Z operą Madame Curie we wrześniu 2014 roku uczestniczyła w Festiwalu Opery i Tańca w Tianjin (Chiny). W grudniu 2015 roku została zaproszona przez Operę Bałtycką w Gdańsku do wykonania partii Adeli w koncertowej wersji operetki Zemsta nietoperza Johanna Straussa. W marcu 2016 roku zaśpiewała partię Arabelli w operze Czarna maska Krzysztofa Pendereckiego.

W grudniu 2014 roku w Filharmonii Kaszubskiej w Wejherowie zaśpiewała tytułową partię Rebeki w operze Michała Dobrzyńskiego z towarzyszeniem orkiestry Progress pod kierownictwem Szymona Morusa. Była to pierwsza w historii opera wystawiona w języku kaszubskim.

Artystka chętnie wykonuje repertuar oratoryjno-kantatowy oraz lirykę wokalną.

Jest laureatką I nagrody I Konkursu Musicalowo-Operetkowego w Olsztynie (kwiecień 2010) oraz finalistką V Konkursu Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach (maj 2011). Była wielokrotną Stypendystką Prezydenta Miasta Siedlce w dziedzinie artystycznej.

 

Tomasz Podsiadły - reżyseria

Aktor, reżyser, pedagog, konferansjer. Miłością do sztuk scenicznych zarazili go dziadkowie – artyści śpiewacy Leokadia Borowska Podsiadły i Jerzy Podsiadły, związani zawodowo z Operą Bałtycką w Gdańsku. Swoją przygodę ze sceną rozpoczął jako czternastolatek grając w „Księciu i Żebraku" w reż. J. Killiana w Teatrze Miejskim w Gdyni. Jeszcze przed zdaniem matury wystąpił w spektaklach Adama Hanuszkiewicza, Andrzeja Wajdy i Waldemara Śmigasiewcza. To przesądziło o ścieżce zawodowej. Absolwent, Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej. Związany z gdyńskimi scenami Teatru Miejskiego, Teatru Muzycznego a także gdyńskiego Centrum Kultury.  To właśnie tam odkrył, że reżyseria daje mu wiele satysfakcji i spełnienia. Pokłosiem zmiany teatralnego frontu były: „Balladyna", „O co biega ?", „W małym dworku" czy „Sonata Belzebuba" w Gdyni a także spektakle na gdańskiej scenie operowej, takie jak „Madama Butterfly" ,  „Rigoletto" czy „Poławiacze pereł".  Dziś mówi o sobie: „Z wykształcenia jestem aktorem, jednak czuję się przede wszystkim reżyserem. Także praca z mikrofonem i możliwość bezpośredniego kontaktu z publicznością jako konferansjer daje mi wiele radości. To jest to, w czym czuję się najlepiej."

www.podsiadly.com 

 

Artis

Trójmiejski projekt muzyczny który podczas swojego ponad 10-letniego dorobku artystycznego stworzył dwa przedstawienia komediowe („Magiczna Opera" oraz „Operetka nie taka straszna") oparte na muzyce operetkowej, operowej, musicalowej oraz przebojach XX wieku. Z okazji roku moniuszkowskiego powstało przedstawienie „Znasz-li ten kraj" zawierające najpiękniejsze pieśni naszego narodowego kompozytora. Wszystkie trzy produkcje wyreżyserował Tomasz Podsiadły.

Projekt w swoim szerokim repertuarze posiada muzykę operetkową, operową, musicalową, piosenki XX wieku, muzykę filmową, popularną, barokową, klasyczną i romantyczną. Na co dzień członkowie projektu pracują w: Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej, Państwowej Operze Bałtyckiej, Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica".

ARTIS tworzy projekty artystyczne m.in. z Krzesimirem Dębskim, zespołem Zagan Acoustic, dr Maciejem Gdańskim z Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje także z najlepszymi wokalistami w kraju, na co dzień występującymi w: Państwowej Operze Bałtyckiej, Operze Novej w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie, Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz z Waldemarem Malickim.

Nasza oferta


Kicia Kocia ponownie na wielkim ekranie! Rezolutna kotka już po raz czwarty zaprasza do kin na seanse pełne humoru, emocji oraz codziennych przygód.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.